Zdrave bakterije, ki prihajajo iz hrane

Recept za kimchi

Črevesju bomo pomagali z naravnimi probiotiki, ki jih dobimo z uživanjem domačega kislega zelja, repe, vloženih kumaric, pitjem kefirja in kombuche…

Prednosti fermentirane hrane je poznal že kapitan Cook, ki je svojim mornarjem dajal jesti kislo zelje, da bi se na dolgih potovanjih z ladjo izognili skorbutu. Pri fermentaciji se namreč z rastjo bakterij tvorijo še dodatni vitamini, ki se zaradi ugodnih razmer dalj časa tudi ohranijo. Pri nas je že omenjeno kislo zelje ob repi tradicionalna jed, ki jo pozna vsaka družina. V Koreji se podobnemu kulinaričnemu izročilu reče kimči. To je skupno ime za najrazličnejšo fermentirano zelenjavo, ne zgolj za zelje, ki je sicer najbolj znano, uporabljeno in razširjeno. V prevodu pomeni kimči nasoljena zelenjava in tako se tudi pripravlja. Za osnovo našega kimčija bomo uporabili kitajsko zelje, ki ga narežemo na dva centimetra široke trakove. Potrebujemo ga približno en kilogram. Potem operemo in olupimo daikon redkev, ki jo narežemo na 1,5-cm velike kocke. Oboje položimo v veliko skledo in prelijemo z 2,5 dcl vode v kateri smo predhodno razstopili približno 50 gramov soli. Zelenjava, ki jo obtežimo naj se namaka vsaj 6 ur, najbolje pa kar čez noč.  Potem vzamemo 4 šalotke, ki jih olupimo, operemo in narežemo na kolobarje. Olupimo tudi štiri stroke česna, nastrgamo 2 žlici svežega ingverja ter nasekljamo še en sveži čili. Vse skupaj z rokami dobro vtremo in vmešamo v zelenjavo, ki smo jo predhodno odcedili, slano tekočino pa prihranili. Mešanico zelenjave in začimb naložimo v čist in osušen kozarec za vlaganje, ki ga napolnimo do 2/3 višine. Potem nalijemo v kozarec še slano tekočino in sicer tako, da ostane do vrha kozarca še 2 cm prostora. Kozarec dobro zapremo in v treh dneh bo zelenjava v njem fermentirala.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja