Jemo to kar smo (od znotraj)

Impulz o tem, kaj bi jedli ne prihaja iz glave temveč iz črevesja…

Z obilnejšo slino, ki jo dobimo s pogledom na določeno vrsto hrane nam možgani sporočajo, da  je to tisto, kar bi morali pojesti. In to ni naključje. Toda impulz  ne prihaja iz glave, temveč iz trebuha. V evolucijsko najstarejšem organu – črevesju, se namreč nahaja Enterični živčni sistem, ki mu zaradi zapletenosti pravimo tudi drugi možgani. V stenah vašega črevesja se torej nahaja ločeni živčni sistem, ki lahko deluje neodvisno ali v soodvisnosti z možgani in je sestavljen iz približno 500 milijonov nevronov. Ta nevronska mreža, ki poteka od požiralnika do anusa je dolga devet metrov in zaradi tega, kar skriva znotraj sebe, je največji »krivec« za hlepenje po določeni vrsti hrane.

Gostimo kar 3 kg mikroorganizmov

V prebavilih gostimo kar 60 % celic imunskega sistema  in približno 2,5 kg bakterij ter mikroorganizmov, ki razgrajujejo hrano, tvorijo energijo, izdelujejo nekatere vitamine, pomagajo pri prebavi in skrbijo za naše čustvene odzive oz. na njih tudi vplivajo. Najpomembnejši za naše zdravje in dobro počutje so probiotiki. Če zanje ne skrbimo dovolj dobro se njihovo število zmanjša oz. prevladajo drugi mikroorganizmi in bakterije, ki signalizirajo možganom s katero vrsto hrane bi se najraje gostile. Rafinirani sladkor, sladke gazirane pijače, sadni sokovi in druga živila z visoko vsebnostjo sladkorja spodbujajo rast, za prebavila zelo škodljivih bakterij, ki ovirajo komunikacijo med možgani in prebavili. S tem pa je naše zdravje ogroženo. Na zmanjšanje števila črevesnih probiotikov zelo močno vplivajo tudi stres ter antibiotiki in steroidna zdravila. Torej, če hočemo biti zdravi je ključnega pomena imeti zdravo črevesje, ki ga bomo ohranili s pravilno hrano. Ta mora vsebovati veliko vlaknin, ki jih dobimo v surovi in kuhani zelenjavi, te pa pomagajo pri odvajanju blata vsaj enkrat na dan. Črevesju bomo pomagali tudi z naravnimi probiotiki, ki jih dobimo z uživanjem domačega kislega zelja in repe, vloženih kumaric, pitjem kefirja in kombuche ter zdravimi maščobami v obliki rastlinskih, nerafiniranih in hladno stiskanih olj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja